måndag 8 november 2010

40-årskris eller...

Jag har i många år sagt att jag ska springa ett marathon, jag har aldrig sagt när eller var, bara att jag ska!
Det är nog så att det är dags nu, eller snarare när jag har tränat tillräckligt, och för att det ska vara tillräckligt  måste jag ju träna.
Ok, jag måste inte bara träna, det finns ganska många kilon (kanske 20) som behöver försvinna om det ska lyckas och kroppen ska hålla, tiden ska finnas och jag måste ha några delmål på vägen.

Nu har jag kommit över den riktiga nybörjarfasen, jag har sprungit 2-3 pass i veckan sen mitten av augusti och nu ligger passen på 6-10 km. Farten är riktigt lusig fortfarande men visst har det hänt massor med konditionen!

På sätt och vis är det här ett test på att vända på allting, jag har alltid haft för många kilon, gått ner ett antal gånger men gått upp igen, allt har hängt på maten varje gång. Nu ska jag istället låta träningen styra och låta maten följa den, jag tror att det är mer mitt sätt.

Mitt första mål är att faktiskt springa hela vintern, blir det FÖR mycket snö blir det längdskidor istället.

Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar